Obchod, konzultace 602 419 819 Servisní podpora, Po-Pá: 9-17 hod. 606 332 150

Dotační programy

Podívejte se na aktuální seznam vypsaných dotačních programů a zjistěte, na kterou podporu máte při pořízení stanice nárok.

Nová zelená úsporám

Změny dotačního programu NZÚ

 

Po letní provozně-technické přestávce se od září 2023 opět spustil příjem žádostí v novém programovém období Nové zelené úsporám. „Hlavním cílem zůstává to, s čím tento oblíbený program začínal, a to je podpora energetických úspor domácností žijících v rodinných a bytových domech“ připomíná ministr životního prostředí Hladík. Instalace dobíjecích stanic pro elektromobily budou navázány na jiná úsporná opatření v oblastech výstavby, zateplení nebo zdrojů energie.

Od 26.9.2023 činí výše dotační podpory 15 000 Kč na jeden rodinný dům a to pouze v kombinaci s jinými opatřeními. Ve strukturálně postižených krajích Moravskoslezském, Ústeckém a Karlovarském kraji je i nadále zvýhodněna zvýšením jednotkových podpor o 10 %.

Více informací v tiskové zprávě na webu Nová zelená úsporám.

1. Dotační programy pro rodinné domy (NZÚ)

Výše dotace na jeden rodinný dům činí 15 000 Kč. Podpora se poskytuje pouze v kombinaci s jinými opatřeními, jako jsou zateplení, nová výstavba či zdroje energie a tepla. Termín pro podání žádosti o podporu je 26.9.2023 až do 30.6.2028.

Podmínky programu:

  • Podporovány jsou pouze dobíjecí stanice, které jsou schopné zajistit řízení výkonu nabíjení dle aktuálního stavu sítě, aktuální spotřeby elektřiny a rezervovaného příkonu v daném rodinném domě (popř. odběrném místě) a koordinaci výkonu dobíjení s dalšími dobíjecími místy ve stejném domě tak, aby nedocházelo k překročení celkového sjednaného příkonu. 
  • Dobíjecí stanice a příslušné parkovací místo musí být umístěno na pozemku, který přísluší k podporované stavbě domu a je ve vlastnictví žadatele, popř. uvnitř tohoto domu.
  • Podporované dobíjecí stanice mohou běžně využívat pouze vlastníci rodinných domů a nesmí být využívány veřejností a komerčně provozovány.
  • Dobíjecí stanice, její příslušenství a elektroinstalace musí být navrženy a provedeny dle platných norem.
  • Celková výše podpory na jednu žádost je omezena na max. 50 % celkových přímých realizačních výdajů. V případě využití některého z dotačních bonusů je celková výše podpory omezena na max. 60 % celkových přímých realizačních výdajů.

Bonus pro strukturálně postižené kraje

Realizace opatření v rodinných domech nacházejících se Moravskoslezském, Ústeckém a Karlovarském kraji nebo v regionech a obcích uvedených Akčním plánu Strategie regionálního rozvoje 2021+  je zvýhodněna zvýšením jednotkových podpor o 10 % bez ostatních bonusů.

Kombinační bonus

Kombinační bonus je poskytován v případě, že je v rámci jedné žádosti kombinováno více podporovaných opatření NZÚ. Výše bonusu za každé opatření s výjimkou prvního činí 10 000 Kč

 

2. Dotační programy pro bytové domy (NZÚ)

Výše dotace na jednu dobíjecí stanici v bytovém domě pro osobní použití činí 25 000 Kč. Podpořit lze nejvýše takový počet dobíjecích stanic, kolik je bytových jednotek v domě. Podpora se poskytuje pouze v kombinaci s jinými opatřeními, jako jsou zateplení či nová výstavba. Termín pro podání žádosti o podporu je 19.9.2023 až do 30.6.2028.

Oprávnění žadatelé a příjemci podpory: 

  • Vlastníci stávajících bytových domů.
  • Vlastníci novostaveb.
  • Společenství vlastníků jednotek stávajících bytových domů.
  • Pověření vlastníci bytových jednotek.

Podmínky programu:

  • Celková výše podpory na jednu žádost, včetně případných dotačních bonusů, je omezena na max. 50 % celkových realizačních výdajů, přičemž výše podpory pro jednotlivá podporovaná opatření nemůže přesáhnout doložené výdaje pro danou podoblast podpory.
  • Realizace podporovaných opatření musí být provedena dodavatelsky. Dodavatel realizující opatření musí mít příslušná oprávnění a odbornou způsobilost pro provádění prací daného typu.
  • Podporovány jsou pouze dobíjecí stanice, které jsou schopné zajistit, řízení výkonu nabíjení dle aktuálního stavu sítě, aktuální spotřeby elektřiny a rezervovaného příkonu v daném bytovém domě (popř. odběrném místě) a koordinaci výkonu dobíjení s dalšími dobíjecími místy ve stejném domě tak, aby nedocházelo k překročení celkového sjednaného příkonu. Návrh instalace by měl minimalizovat požadavky na posilování distribuční sítě na hladině nízkého napětí.
  • Dobíjecí stanice a příslušné parkovací místo musí být umístěny na pozemcích ve vlastnictví žadatele nebo v nájmu žadatele, a to minimálně po dobu udržitelnosti
  • Podporované dobíjecí stanice mohou běžně využívat pouze vlastníci bytů v daném bytovém domě a nesmí být využívány veřejností a komerčně provozovány.

Bonus pro strukturálně postižené kraje

Realizace opatření v bytových domech nacházejících se Moravskoslezském, Ústeckém a Karlovarském kraji nebo v regionech a obcích uvedených Akčním plánu Strategie regionálního rozvoje 2021+  je zvýhodněna zvýšením jednotkových podpor o 10 % bez ostatních bonusů.

Kombinační bonus

Kombinační bonus je poskytován v případě, že je v rámci jedné žádosti kombinováno více podporovaných opatření NZÚ. Výše bonusu za každé opatření s výjimkou prvního činí 20 000 Kč.

 

3. Dotační programy pro bytové domy ve vlastnictví veřejné správy a obcí (NZÚ)

Výše dotace na jednu dobíjecí stanici v bytovém domě pro osobní použití činí 35 000 Kč. Podpořit lze nejvýše takový počet dobíjecích stanic, kolik je bytových jednotek v domě. Podpora se poskytuje pouze v kombinaci s jinými opatřeními, jako jsou zateplení či zdroje energie a tepla. Termín pro podání žádosti o podporu je 19.9.2023 až do 30.6.2028.

Oprávnění žadatelé a příjemci podpory

  • Obce a kraje, městské části hlavního města Prahy
  • Veřejnoprávní instituce, nadace, ústávy, spolky
  • Vysoké školy, školy a školská zařízení
  • Církve a náboženské společnosti
  • Obchodní společnosti vlastněné ze 100 % veřejným subjektem

Podmínky programu:

  • Celková výše podpory na jednu žádost, včetně případných dotačních bonusů, je omezena na max. 70 % celkových realizačních výdajů, přičemž výše podpory pro jednotlivá podporovaná opatření nemůže přesáhnout doložené výdaje pro danou podoblast podpory.
  • Realizace podporovaných opatření musí být provedena dodavatelsky. Dodavatel realizující opatření musí mít příslušná oprávnění a odbornou způsobilost pro provádění prací daného typu.
  • Podporovány jsou pouze dobíjecí stanice, které jsou schopné zajistit, řízení výkonu nabíjení dle aktuálního stavu sítě, aktuální spotřeby elektřiny a rezervovaného příkonu v daném bytovém domě (popř. odběrném místě) a koordinaci výkonu dobíjení s dalšími dobíjecími místy ve stejném domě tak, aby nedocházelo k překročení celkového sjednaného příkonu. Návrh instalace by měl minimalizovat požadavky na posilování distribuční sítě na hladině nízkého napětí.
  • Dobíjecí stanice a příslušné parkovací místo musí být umístěny na pozemcích ve vlastnictví žadatele 
  • Podporované dobíjecí stanice mohou běžně využívat pouze vlastníci a uživatelé bytů v daném bytovém domě a nesmí být využívány veřejností a komerčně provozovány.

Bonus pro strukturálně postižené kraje

Realizace opatření v bytových domech nacházejících se Moravskoslezském, Ústeckém a Karlovarském kraji nebo v regionech a obcích uvedených Akčním plánu Strategie regionálního rozvoje 2021+  je zvýhodněna zvýšením jednotkových podpor o 10 % bez ostatních bonusů.

Kombinační bonus

Kombinační bonus je poskytován v případě, že je v rámci jedné žádosti kombinováno více podporovaných opatření NZÚ. Výše bonusu za každé opatření s výjimkou prvního činí 20 000 Kč.

 

4. Výzva č. 11/2025 - Udržitelná městská doprava a mobilita (NPO)

Výzva č.11/2025 je zaměřena na podporu nákupu nových elektromobilů a nákladních elektrokol. Míra podpory činí 50 % pořizovací ceny elektromobilu včetně výdajů na propagaci. Termín pro podání žádosti o podporu je od 10.7.2025 až do 30.1.2026.

Oprávnění žadatelé a příjemci podpory

  • Obce, kraje a dobrovolné svazky obcí
  • Státní či národní podniky, státní organizace a státní příspěvkové organizace
  • Veřejné výzkumné instituce a výzkumné organizace
  • Vysoké školy, školy a školská zařízení a školské právnické osoby
  • Církve a náboženské společnosti a jejich svazky
  • Obchodní společnosti a družstva plně vlastněné veřejných subjektem ad.

Výše podpory

  • Maximální výše podpory se liší dle typu pořizovaného vozidla.
  • Pro vozidla kat. N1 max. 450 000 Kč
  • Pro vozidla kat. N3 max. 1 200 000 Kč
  • Pro vozidla kat. L7E (malá užitková) max. 175 000 Kč
  • Pro vozidla kat. L6E max. 75 000 Kč
  • Pro vozidla kat. M2, M3 (minibus) max. 800 000 Kč
  • Pro vozidla kat. N2 (nákladní střední) max. 800 000 Kč
  • Pro vozidla kat. SS (pracovní stroj samojízdný) max. 450 000 Kč
  • Pro nákladní elektrokola max. 40 000 Kč
  • Na propagaci projektu max. 5 000 Kč

Více informací naleznete na webových stránkách Národního programu Životního prostředí.

 

 

5. Výzva č. 36 - Podpora rozvoje rychlodobíjecí infrastruktury pro nákladní vozidla (OPD3)

Výzva č. 36 bude zaměřena na podporu výstavby rychlodobíjecích stanic a ultrarychlých dobíjecích stanic pro nákladní vozidla. Výzva bude podle současného harmonogramu vyhlášena v říjnu 2025 s ukončením příjmu žádostí v únoru 2026.

Oprávnění žadatelé a příjemci podpory

  • Vlastníci dotčené infrastruktury s veřejným přístupem

Výše podpory

  • Informace budou doplněny po vyhlášení výzvy

Způsobilé výdaje

  • Náklady na přípravu projektu (zpracování projektové dokumentace a stavební povolení)
  • Stavební náklady (terénní úpravy, úpravy příjezdové komunikace, vybudování sítí)
  • Nákup dobíjecích stanic včetně montáže a komunikačního / platebního systému
  • Jednorázové poplatky související s povolením a zprovozněním stanice

Nezpůsobilé výdaje

  • Nákup a pronájem pozemků
  • Náklady související se zpracováním žádosti o podporu
  • Náklady související s administrací projektu
  • Servis dobíjecích stanic a polep dobíjecích stanic, který nesouvisí s propagačními opatřeními

Podmínky programu:

  • Fyzická realizace musí být dokončena do 30.6.2029
  • Příjemce podpory musí zajistit udržitelnost projektu po dobu 5 let od proplacení poslední žádosti o platbu.
  • Příjemce podpory musí zajistit po dobu udržitelnosti projektu odpovídající kvalitu služby a spolehlivost dobíjecích stanic 
  • Příjemce podpory nesmí po dobu udržitelnosti projektu dobíjecí stanice zcizit ani zatížit.
  • Dobíjecí stanice musí disponovat nástroji pro identifikaci uživatele (RFID) a platebními metodami (platební terminál / QR platba)
  • Dobíjecí stanice musí podporovat funkci tzv. inteligentního nabíjení (úpravy intenzity nabíjení v reálném čase)
  • Dobíjecí stanice musí být v provozu 24 hodin denně a 7 dní v týdnu mimo dobu provádění oprav

6. Výzva č. 37 - Podpora rozvoje dobíjecí infrastruktury s bateriovým úložištěm (OPD3)

Výzva č. 37 bude zaměřena na podporu výstavby rychlodobíjecích stanic a ultrarychlých dobíjecích stanic v kombinaci s bateriovým úložištěm. Výzva bude podle současného harmonogramu vyhlášena v říjnu 2025 s ukončením příjmu žádostí v únoru 2026.

Oprávnění žadatelé a příjemci podpory

  • Vlastníci dotčené infrastruktury s veřejným přístupem

Výše podpory

  • Informace budou doplněny po vyhlášení výzvy

Způsobilé výdaje

  • Náklady na přípravu projektu (zpracování projektové dokumentace a stavební povolení)
  • Stavební náklady (terénní úpravy, úpravy příjezdové komunikace, vybudování sítí)
  • Nákup dobíjecích stanic včetně montáže a komunikačního / platebního systému
  • Jednorázové poplatky související s povolením a zprovozněním stanice

Nezpůsobilé výdaje

  • Nákup a pronájem pozemků
  • Náklady související se zpracováním žádosti o podporu
  • Náklady související s administrací projektu
  • Servis dobíjecích stanic a polep dobíjecích stanic, který nesouvisí s propagačními opatřeními

Podmínky programu:

  • Fyzická realizace musí být dokončena do 30.6.2029
  • Příjemce podpory musí zajistit udržitelnost projektu po dobu 5 let od proplacení poslední žádosti o platbu.
  • Příjemce podpory musí zajistit po dobu udržitelnosti projektu odpovídající kvalitu služby a spolehlivost dobíjecích stanic 
  • Příjemce podpory nesmí po dobu udržitelnosti projektu dobíjecí stanice zcizit ani zatížit.
  • Dobíjecí stanice musí disponovat nástroji pro identifikaci uživatele (RFID) a platebními metodami (platební terminál / QR platba)
  • Dobíjecí stanice musí podporovat funkci tzv. inteligentního nabíjení (úpravy intenzity nabíjení v reálném čase)
  • Dobíjecí stanice musí být v provozu 24 hodin denně a 7 dní v týdnu mimo dobu provádění oprav

7. Výzva č. 40 - Podpora rozvoje běžných dobíjecích stanic ve městech a obcích (OPD3)

Výzva č. 40 bude zaměřena na podporu výstavby běžných dobíjecích stanic ve městech a obcích. Výzva bude podle současného harmonogramu vyhlášena v září 2025 s ukončením příjmu žádostí v lednu 2026.

Oprávnění žadatelé a příjemci podpory

  • Vlastníci dotčené infrastruktury s veřejným přístupem

Výše podpory

  • Informace budou doplněny po vyhlášení výzvy

Způsobilé výdaje

  • Náklady na přípravu projektu (zpracování projektové dokumentace a stavební povolení)
  • Stavební náklady (terénní úpravy, úpravy příjezdové komunikace, vybudování sítí)
  • Nákup dobíjecích stanic včetně montáže a komunikačního / platebního systému
  • Jednorázové poplatky související s povolením a zprovozněním stanice

Nezpůsobilé výdaje

  • Nákup a pronájem pozemků
  • Náklady související se zpracováním žádosti o podporu
  • Náklady související s administrací projektu
  • Servis dobíjecích stanic a polep dobíjecích stanic, který nesouvisí s propagačními opatřeními

Podmínky programu:

  • Fyzická realizace musí být dokončena do 30.6.2029
  • Příjemce podpory musí zajistit udržitelnost projektu po dobu 5 let od proplacení poslední žádosti o platbu.
  • Příjemce podpory musí zajistit po dobu udržitelnosti projektu odpovídající kvalitu služby a spolehlivost dobíjecích stanic 
  • Příjemce podpory nesmí po dobu udržitelnosti projektu dobíjecí stanice zcizit ani zatížit.
  • Dobíjecí stanice musí disponovat nástroji pro identifikaci uživatele (RFID) a platebními metodami (platební terminál / QR platba)
  • Dobíjecí stanice musí podporovat funkci tzv. inteligentního nabíjení (úpravy intenzity nabíjení v reálném čase)
  • Dobíjecí stanice musí být v provozu 24 hodin denně a 7 dní v týdnu mimo dobu provádění oprav

8. Výzva č. 41 - Podpora rozvoje rychlodobíjecí infrastruktury pro osobní vozidla (OPD3)

Výzva č. 41 bude zaměřena na podporu výstavby rychlodobíjecích stanic a ultrarychlých dobíjecích stanic pro osobní vozidla. Výzva bude podle současného harmonogramu vyhlášena v září 2025 s ukončením příjmu žádostí v lednu 2026.

Oprávnění žadatelé a příjemci podpory

  • Vlastníci dotčené infrastruktury s veřejným přístupem

Výše podpory

  • Informace budou doplněny po vyhlášení výzvy

Způsobilé výdaje

  • Náklady na přípravu projektu (zpracování projektové dokumentace a stavební povolení)
  • Stavební náklady (terénní úpravy, úpravy příjezdové komunikace, vybudování sítí)
  • Nákup dobíjecích stanic včetně montáže a komunikačního / platebního systému
  • Jednorázové poplatky související s povolením a zprovozněním stanice

Nezpůsobilé výdaje

  • Nákup a pronájem pozemků
  • Náklady související se zpracováním žádosti o podporu
  • Náklady související s administrací projektu
  • Servis dobíjecích stanic a polep dobíjecích stanic, který nesouvisí s propagačními opatřeními

Podmínky programu:

  • Fyzická realizace musí být dokončena do 30.6.2029
  • Příjemce podpory musí zajistit udržitelnost projektu po dobu 5 let od proplacení poslední žádosti o platbu.
  • Příjemce podpory musí zajistit po dobu udržitelnosti projektu odpovídající kvalitu služby a spolehlivost dobíjecích stanic 
  • Příjemce podpory nesmí po dobu udržitelnosti projektu dobíjecí stanice zcizit ani zatížit.
  • Dobíjecí stanice musí disponovat nástroji pro identifikaci uživatele (RFID) a platebními metodami (platební terminál / QR platba)
  • Dobíjecí stanice musí podporovat funkci tzv. inteligentního nabíjení (úpravy intenzity nabíjení v reálném čase)
  • Dobíjecí stanice musí být v provozu 24 hodin denně a 7 dní v týdnu mimo dobu provádění oprav

9. Výzva č. 42 - Podpora rozvoje rychlodobíjecí infrastruktury pro osobní vozidla - prioritní oblasti (OPD3)

Výzva č. 42 bude zaměřena na podporu výstavby rychlodobíjecích stanic a ultrarychlých dobíjecích stanic pro osobní vozidla v prioritních oblastech. Výzva bude podle současného harmonogramu vyhlášena v listopadu 2025 s ukončením příjmu žádostí v březnu 2026.

Oprávnění žadatelé a příjemci podpory

  • Vlastníci dotčené infrastruktury s veřejným přístupem

Výše podpory

  • Informace budou doplněny po vyhlášení výzvy

Způsobilé výdaje

  • Náklady na přípravu projektu (zpracování projektové dokumentace a stavební povolení)
  • Stavební náklady (terénní úpravy, úpravy příjezdové komunikace, vybudování sítí)
  • Nákup dobíjecích stanic včetně montáže a komunikačního / platebního systému
  • Jednorázové poplatky související s povolením a zprovozněním stanice

Nezpůsobilé výdaje

  • Nákup a pronájem pozemků
  • Náklady související se zpracováním žádosti o podporu
  • Náklady související s administrací projektu
  • Servis dobíjecích stanic a polep dobíjecích stanic, který nesouvisí s propagačními opatřeními

Podmínky programu:

  • Fyzická realizace musí být dokončena do 30.6.2029
  • Příjemce podpory musí zajistit udržitelnost projektu po dobu 5 let od proplacení poslední žádosti o platbu.
  • Příjemce podpory musí zajistit po dobu udržitelnosti projektu odpovídající kvalitu služby a spolehlivost dobíjecích stanic 
  • Příjemce podpory nesmí po dobu udržitelnosti projektu dobíjecí stanice zcizit ani zatížit.
  • Dobíjecí stanice musí disponovat nástroji pro identifikaci uživatele (RFID) a platebními metodami (platební terminál / QR platba)
  • Dobíjecí stanice musí podporovat funkci tzv. inteligentního nabíjení (úpravy intenzity nabíjení v reálném čase)
  • Dobíjecí stanice musí být v provozu 24 hodin denně a 7 dní v týdnu mimo dobu provádění oprav